Motocykl vychází z modelu Jawa 175 Special.
Přední vidlice lisovaná s centrálním pružícím perem a třecími tlumiči.
Zadní kolo neodpružené.
Sedlo odpružené dvojicí válcovitých pružin. Elektrická soustava s šestipolovým dynamem v setrvačníku o výkonu 35 wattů a magnetkou.
Na přání: baterie, elektrická houkačka, tachometr, nosič a druhé sedlo pro spolujezdce.
Převodovka stejná jako u 175 Special, třístupňová, oddělená od motoru, ruční řazení na pravé straně pákou od motoru, později kulisou na nádrži.
Na přání nožní řazení.
Spojka dvoulamelová třecí, suchá.
Dvoudobý, vzduchem chlazený litinový jednoválec s obsahem 248 cm³ a vratným vyplachováním Schnürle, hlava válce i píst z hliníku, s dekompresorem.
Primární převod řetězem v olejové lázni.
Kliková hřídel lisovaná, uložená na valivých ložiskách.
Dvojité výfuky uchycené pomocí příruky, později pomocí převlečné matice. Tlumič výfuku plochý, od roku 1937 rybiny.
Jde o variantu typu Jawa 250 Special, vyrobenou v omezeném množství.
Vně klikové skříně u řetězového kola primárního převodu byl přišroubován druhý setrvačník motoru. Sloužil k tomu, aby motor neztrácel rychle otáčky při jízdě do stoupání.
Hmotnost této varianty 115 kg, max rychlost 95 km/h.